F2 Stoke 105De nieuwe F2 Stoke is volgens F2 de perfecte combinatie van de beste eigenschappen van de F2 Wizzard en de F2 Max 2 Air: "the Stoke will be a lively loose free ride design with volume in the center of the board for early planing", aldus de jongens van F2 over de Stoke.

De Stoke is een gloednieuw sportief en loose freeride board ontworpen voor medium tot veel wind omstandigheden. Of je nu op volle snelheid de bocht in wilt gijpen of over chop wilt vliegen of voorwaarts voorover wilt 'loopen', de Stoke kan het allemaal.
Wat we ervan hebben begrepen is dat de Stoke zeer vroeg aanplaneert, een opvallende levendig vaargevoel heeft en gemakkelijk te controleren is. Door de dunne rails kun je gemakkelijker korte maar ook lange bochten draaien. De keuzemogelijkheid om de voetbanden binnen op buiten op het board te positioneren, geeft je de vrijheid om te kiezen tussen een manoeuvre georiënteerd of een meer speed georiënteerd board.

De concentratie van het volume in het midden van het board helpt je gemakkelijk op gang op dagen met wat minder wind, zorgt er voor dat grote zeilen comfortabeler aanvoelen en maakt het gemakkelijker om overstag te gaan net als andere manoeuvres als duck-tacks, 360'ers, monkey jibes und so weiter.

De Stoke is verkrijgbaar in drie verschillende maten. De Stoke 105 heeft een lengte van 260cm, een breedte van 60cm en een drijfvermogen van 105 liter. De Stoke is het best te gebruiken met zeilen van 4.5 tot en met 7.5e vierkante meter.
De Stoke 115 heeft ook een lengte van 260cm, een breedte van 61,5cm en een volume van 115 liter. Je kunt de Stoke 115 het beste gebruiken met zeilen van 5.0 tot en met 8.5e vierkante meter.
De Stoke 125 heeft ook een lengte van 260cm, een breedte van 63,5cm en een volume van 125 liter. Je kunt de Stoke 125 het beste gebruiken met zeilen van 5.5 tot en met 9.0 vierkante meter.

Voor meer informatie over F2 Fun en Function en de Stoke kun je surfen naar de website www.f2surf.com.

Gemaakt voor windsurfers door windsurfers
- Stichting Windsurfing Nederland.